



ΤΟ ΣΩΜΑ
Συλλογικό έργο
Εξερευνώντας τη σχέση του σώματος με την ψυχαναλυτική του αναπαράσταση, θα εντοπίσουμε πεδία ηδονής και δυσφορίας. Ζούμε σε κοινωνίες που λατρεύουν το σώμα και θεοποιούν την απόλαυση, ενώ το αυξανόμενα επιθυμητό προσδόκιμο ζωής δημιουργεί άπλετο χώρο στην εικόνα της φθοράς του. Αναζητούμε, λοιπόν, εκείνα τα «μέσα», όπου η σωματική παρακμή διεκδικεί ικανοποίηση, μέσω της αποδιοργανωμένης αποτύπωσής της! Έτσι, το σώμα έρχεται, επανέρχεται και διεισδύει στην ψυχανάλυση, στην ιατρική, στη θρησκεία, στην ποίηση, στα εικαστικά, στη βιολογία, στη φιλοσοφία και στη ζωή, αποζητώντας τον επαναπροσδιορισμό των εννοιών, καθώς γεννιέται, καταπιέζεται, απελευθερώνεται, ερωτεύεται, είναι έμφυλο, επιτίθεται, καταστρέφεται, γερνάει, πεθαίνει…
Το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Ινστιτούτο Αναλυτικής Ψυχοθεραπείας Ομάδας και Οικογένειας πραγματοποίησε το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριό του, με θέμα: ΤΟ ΣΩΜΑ. Αναπαραστάσεις, ασθένειες, πάθη, πολιτισμικές και ανθρωπολογικές εκφάνσεις. Η προσέγγιση του “σώματος” κινήθηκε στο πλαίσιο της συνεχούς εξέλιξής του, της ισορροπημένης εικόνας του στις πολιτισμικές αλλαγές και της κατανόησης των παθογόνων συνθηκών που οδηγούν σε διεργασίες αλλοτρίωσης της εσωτερικής αναπαράστασής του. Προσδοκούμε ότι η ανταλλαγή απόψεων εισηγητών από κοινά αλλά και διαφορετικά επιστημονικά πεδία θα αποτελέσει ερέθισμα για νέες εκδοχές, συναφείς ως προς τη «θέση» του σώματος στην εποχή μας.

ΙΑΣΗ ΨΥΧΗΣ, ΙΑΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ
Κυριάκος Βλασσόπουλος



ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΠΑΡΤΑΡΑ ΜΕΣΑ ΜΟΥ
Στάθης Γκόνος
Αυτό που σπαρταρά μέσα μου. Το παρόν βιβλίο είναι μια πνευματική βιωματική αναζήτηση αναφορικά με θεμελιώδη ερωτήματα που απασχολούν τον άνθρωπο και κυρίως το αν υφίσταται προορισμός του. Εφόσον ο αναγνώστης αποδέχεται την ύπαρξη προορισμού τότε θα εισάγει στον προβληματισμό του την έννοια και πιθανή ύπαρξη της ψυχής. Τέτοια θεμελιώδη φιλοσοφικά ερωτήματα η τρέχουσα επιστήμη αδυνατεί να κατανοήσει. Είναι τόσο ανακριβές όσο και πλάνο να επιχειρηθούν να προσεγγιστούν με αυστηρούς επιστημονικούς όρους. Άλλωστε αν και εφόσον υπάρχει ψυχή τότε η όποια κατανόηση της δεν είναι απαραίτητο να λάβει χώρα με γνώμονα αυστηρά την πειραματική επιστήμη. Ίσως απαιτούνται και άλλοι ατραποί προσέγγισης με έμφαση το βίωμα και την ενσυναίσθηση. Προς τούτο παρατίθενται 20 άρθρα που ενίοτε χρησιμοποιούν δεδομένα από την Βιολογία, την Φυσική και την Ψυχολογία. Προκειμένου όμως να υπερθεματιστεί η βιωματική προσέγγιση, μεταξύ των άρθρων παρατίθενται 20 ποιήματα. Αν η περιέργεια αποτελεί τον εφαλτήριο μοχλό που ώθησε την ανθρωπότητα στις θαυμαστές επιστημονικές ανακαλύψεις της, η φαντασία αποτελεί τον έτερο θεμέλιο λίθο «εγκαθίδρυσης του ανθρώπου». Με την τέχνη – στο δε παρόν βιβλίο με την ποίηση – ο άνθρωπος αποδρά από τον περιορισμό των 5 αισθήσεων του, ενίοτε επιχειρεί ένα φαινομενικά «άλμα στο παράλογο», δύναται τότε να ανακαλύψει την ολότητα της φύσης και ίσως να διαισθανθεί τον όποιον πιθανό προορισμό του.


ΙΕΡΕΜΙΑΣ ΥΠΟΔΕΚΑΝΕΑΣ
Τρύφων Ζαχαριάδης
- Ο συγγραφέας Ιερεμίας Ερμογένης (υιοθετημένος) εντοπίζει στο διαδίκτυο μια ανάρτηση από στρατιωτικά αρχεία ενός συνονόματου και συνεπώνυμου 19χρονου υποδεκανέα, ο οποίος φονεύθηκε το ’49 στην τελευταία μάχη του Εμφύλιου.
- Η σπανιότητα των στοιχείων της ταυτότητας και των δύο του προκαλεί περιέργεια.
- Αναζητά υλικό από τη ζωή του άγνωστου νεαρού.
- Η ιδέα ενός νέου μυθιστορήματος έχει γεννηθεί!
- Μετά τη συγγραφή και την κυκλοφορία της έκδοσής του, απρόσμενα γεγονότα ανατρέπουν την καθημερινότητα του συγγραφέα και το πραγματικό τέλος του βιβλίου του.
Γεννήθηκα το ’30 σ’ ένα ορεινό χωριό. Είναι κτισμένο περίπου στα επτακόσια μέτρα. Η θέα του απλώνεται σ’ έναν ποταμό. Λίγοι κάτοικοι, κλειστή ομάδα ψυχών, στέρεα σκυθρωπές φιγούρες. Ο τόπος μου διαθέτει ρεματιές. Πάντα έκρυβε πόθους και πάθη. Μοσχοβολούσε κατά καιρούς και συχνά βρόμαγε. Εκεί μεγάλωσα.


ΠΟΙΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΟΙΟΝ
Τρύφων Ζαχαριάδης
Μια ψυχαναλυτική ανίχνευση των αλληλεπιδράσεων
Ο καθένας μας κουβαλάει την πρώτη του οικογένεια. Αυτή είναι η εσωτερική μας ομάδα. Με σιγουριά, μια κι έχουμε εξοικειωθεί με τους ψυχικούς συναγελασμούς αυτής της οικογένειας, θα την περιφέρουμε με ασυνείδητο τρόπο −αλλά και πολύ συνειδητά κάποιες φορές− ως φυσική συμπεριφορά στους δημόσιους συγχρωτισμούς, στις εργασιακές σχέσεις, αλλά και στις ερωτικές μας συναλλαγές. Ο τρόπος που συντροφεύουμε τους φίλους, τους εραστές και τον εαυτό μας οργανώνεται ως συναισθηματική παιδεία σε αυτή την οικογένεια.
Το παιδί αναζητά πρότυπα και τα αντιγράφει. Ο απόγονος που μεγαλώνουμε, είναι ο καθρέφτης των δικών μας θετικών και αρνητικών εκδοχών. Μας παρουσιάζει καθημερινά το είδωλό μας σε μεγέθυνση. Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν αντέχουμε κάτι στον εαυτό μας και το βλέπουμε στο παιδί μας (αφού μας μιμείται και μας αντιγράφει), αυτό πιθανώς μας θυμώνει και μας θλίβει. Τότε αναλαμβάνουμε να το αφαιρέσουμε ως συμπεριφορά από τον γιο ή την κόρη μας και όχι από τον εαυτό μας. Με ποιο τρόπο; Τιμωρώντας συχνά με σκληρότητα το παιδί μας για κάτι που εμείς του μάθαμε!

ΣΥΝΤΡΟΦΙΚΟΤΗΤΑ ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΣ
Τρύφων Ζαχαριάδης
Στο ρόλο παιδιού, εραστή, γονιού. Μια διερεύνηση της συντροφικότητας και του φόβου της συντροφικότητας. Της εγγύτητας και της απόστασης, της σύνδεσης και της αποσύνδεσης, που σε κάθε τους εκδοχή, κρύβουν μέσα τους μιαν ελπίδα αγάπης.
Στη διαδρομή της ζωής μας “παίζουμε” τρεις βασικούς ρόλους: του παιδιού, του εραστή, και του γονιού. Σ’ αυτό το παιχνίδι, η συντροφικότητα και ο αποχωρισμός είναι εμπειρίες που προκαλούν συγκίνηση και στο σώμα και στον ψυχισμό, επειδή αφορούν πρόσωπα ή συμβάντα σημαντικά με τα οποία αναπτύσσουμε σχέσεις. Οι άνθρωποι από φόβο ή ευχαρίστηση δοκιμάζουμε να στριμώξουμε όσο πιο πολλή συντροφικότητα χωράει στη ζωή μας. Την ποιότητα όμως την καθορίζει ο φόβος του αποχωρισμού. Έτσι όταν συναντάμε την συντροφικότητα, ο αποχωρισμός μοιάζει και είναι μια προσυμφωνημένη και αδιαπραγμάτευτη πραγματικότητα. Με βάση τις σκιερές πλευρές του καθενός μας, στο βιβλίο αυτό, πραγματοποιείται μια διερεύνηση της συντροφικότητας και του φόβου της συντροφικότητας. Της εγγύτητας και της απόστασης, της σύνδεσης και της αποσύνδεσης, που σε κάθε τους εκδοχή, κρύβουν μέσα τους μιαν ελπίδα αγάπης.

ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΡΕ ΦΩΤΕΙΝΗ;
Τρύφων Ζαχαριάδης
29 Δεκεμβρίου 1964: Η Αγγελική και η Φωτεινή, δίδυμες, τριανταπεντάχρονες, ξεδιπλώνουν την προβλέψιμη ζωή τους, αναζητώντας αισθήματα. Η πρώτη πόρνη κι η δεύτερη θρησκευόμενη νοικοκυρά. Μια δολοφονία ανατρέπει κάθε συνέχεια…
«Η Φωτεινή, μες στο μαύρο φόρεμα, στημένη στο μικρό καρεκλάκι, ασκούσε μια γοητεία στο πλήθος που μαζευόταν. Φάνταζε σαν ηρωίδα μιας άλλης εποχής. Τη μέρα ή πιο σωστά τη ζεστή νύχτα της 15ης Ιουλίου, που πραγματοποίησε εκείνη τη γεμάτη ανατροπές διαδρομή από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη, ο έρωτας κι ο θάνατος μπλέχτηκαν στο σώμα και στα συναισθήματά της. Ξόρκισαν ο ένας τον άλλον. Είχε γραφτεί έντονα η χαρά, που δεν τολμούσε μέχρι τότε να την αφήσει να πάρει θέση δίπλα της. Ο νεαρός Άρης μαζί με τον Τάκη ξεκλείδωσαν μια Φωτεινή που δούλευε χρόνια για το δισταγμό και την ενοχή. Δεν είχε αμφιβολία ότι αυτό που έκανε σήμερα, αυτό που αποφάσισε να το φτάσει στο τέλος του, ήθελε οπωσδήποτε να πετάς σαν αετός κι όχι σαν κότα…».

ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΑΛΙΞ
Τρύφων Ζαχαριάδης
Ένα δαχτυλίδι, κειμήλιο, την περίοδο της κατοχής, «εισβάλει» στη καθημερινότητα μιας οικογένειας. Περνώντας από γενιά σε γενιά, ανακατεύει τα μέλη της με τον «απόηχο» της ζωής ιστορικών προσώπων του περασμένου αιώνα. Χρόνια αργότερα, η απρόσμενη κλοπή του, υποχρεώνει τον τελευταίο εν ζωή κληρονόμο, να ξετυλίξει το κουβάρι της διαδρομής των προγόνων. Συναντά τους έρωτες τις προσδοκίες και τις μικρότητές τους. Διαρρήξεις, περίεργες συμπτώσεις κι απόπειρες δολοφονίας, δημιουργούν νέα δεδομένα στους σχεδιασμούς του για το αύριο. Το δαχτυλίδι, όπως κάθε κλειστός κύκλος, τον οδηγεί στην επανάληψη ενός βαθιά ανθρώπινου αιτήματος!
«…Στράφηκε στο περιβόητο τέλος τους. Έστησε πάλι το θλιβερό σκηνικό. Βράδυ. Πικρή μέρα. Η Κίρκη έφευγε… Άπλωσε το χέρι του την ώρα που άνοιγε την πόρτα. Να την αγγίξει ήθελε, να την εμποδίσει να κάνει το βήμα που τον μαράζωσε. Ο χωρισμός τον ξερίζωσε. Καμιά φορά, πριν ολοκληρωθεί η φυγή, χρειάζεται να κάνεις κάτι. Μια τεχνητή αναπνοή, μια σοκαριστική ένεση, τέλος πάντων, να δώσεις λίγο οξυγόνο σ’ αυτό που πεθαίνει. Έμεινε άπραγος. Το έπαιξε στήλη άλατος… Άμα αφήνεις να στραγγίξει η αγάπη, έχεις ένα τσουβάλι ενοχές. Μένεις στρείδι, γαντζωμένος στη σχέση που στέγνωσε. Ταριχεύεις τον πόνο. Ανακυκλώνεις σκέψεις, για το αν χρειαζόταν μια κίνηση, μια επιπλέον πράξη σωτηρίας, που δεν έγινε!

ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΚΑΛΑ
Λένα Καραμαλή
- Όλοι θέλουμε να είμαστε καλά, στην ψυχή και στο σώμα, να έχουμε ευεξία, και το αξίζουμε.
Το βιβλίο αυτό είναι ένα ταξίδι γνωριμίας με τον εαυτό μας και τα μονοπάτια της σκέψης μας, μέσα από επιστημονικά δεδομένα, για να μπορέσουμε κάποια στιγμή να πούμε επιτέλους «είμαι καλά». Ό,τι κι αν έχει συμβεί στη ζωή μας, μπορούμε να είμαστε κάθε μέρα λίγο καλύτερα, ώστε να βρούμε βήμα-βήμα την ψυχική μας ισορροπία. Να πάψουμε να ζούμε την καθημερινότητα κάτω από την κυριαρχία του φόβου και του στρες, για να καταφέρουμε να έχουμε υγεία, ικανοποίηση, πληρότητα και χαρά στη ζωή.Μέσα από αυτό το βιβλίο θα ανακαλύψουμε τα μυστικά της ευτυχισμένης ζωής και τους τρόπους με τους οποίους θα την κατακτήσουμε.

ΤΟΠΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
Κεφαλέα Κίρκη
Mελέτες για τη νεότερη λογοτεχνία
Ποια είναι τα μηνύματα της Αποκάλυψης του Ιωάννη στη δυτική λογοτεχνία του εικοστού αιώνα; Πώς διαβάζουν επτά Έλληνες ποιητές μια μπαλλάντα ενός Γερμανού ρομαντικού; Μπορεί να εκφράσει θρησκευτικότητα η ποίηση ενός αγνωστικιστή; Είναι προτιμότερο η θεία λειτουργία στην ελληνική εκκλησία να γίνεται στη σημερινή μας γλώσσα; Τι απεικονίζουν οι ελληνικές επανεγγραφές της Έρημης Χώρας του Έλιοτ; Ποια είναι η εικόνα της Ελλάδας στα έργα των σημερινών Ευρωπαίων συγγραφέων; Μπορεί να γραφεί ένα μυθιστόρημα σε στίχο; Στις ερωτήσεις αυτές, και σε κάποιες άλλες, επιχειρούν να απαντήσουν κριτικά τα κείμενα που απαρτίζουν αυτό το βιβλίο.

SOS – SAVE OUR SOULS, ΣΩΣΤΕ ΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΜΑΣ
Μάρω Λεονάρδου
Στη διάρκεια της συγγραφής αυτού του βιβλίου, πολλές φορές αισθάνθηκα ότι κρατούσα στα χέρια μου την εύθραυστη ψυχή ενός ανθρώπου. Μου είχε δώσει το «εν λευκώ» να χρησιμοποιήσω την ιστορία του όπως ήθελα. «Βάλε τη φαντασία σου», μου είπε, «άλλαξε τα ονόματα, γράψε ό,τι θες».
Παρ’ όλα αυτά, μου ήταν εξαιρετικά δύσκολο να το κάνω. Κρατούσα στα χέρια μου τη ζωή του, κι ήταν σαν να κρατώ ένα πολύτιμο αντικείμενο, το οποίο δεν έπρεπε να σπάσει. Είχα αναλάβει την ευθύνη και την υποχρέωση να διηγηθώ την ιστορία του, στο σύντομο πέρασμά του από τη γήινη πραγματικότητα, όπως εκείνος μου την διηγήθηκε.
Αν τα κατάφερα, δεν ξέρω. Είναι πολύ δύσκολο να αποτυπώσεις με λέξεις στο χαρτί, την αλήθεια κάποιου άλλου. Παρ’ όλα αυτά, αισθάνομαι ευγνωμοσύνη. Γιατί όταν σ’ εμπιστεύεται κάποιος, όταν σου μιλά για τα όνειρά του, τους πόθους του, το θάνατο και τον Θεό, αυτό είναι πράξη αγάπης. Γι’ αυτό, ό,τι έγραψα εδώ, το έκανα με αγάπη. Το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας, είναι μια αληθινή ιστορία.

www.ΑΠΟΓΝΩΣΗ.gr
Μάρω Λεονάρδου
Η αληθινή ζωή δεν είναι αυτή που περιγράφουν οι συγγραφείς στα βιβλία τους ούτε οι σκηνοθέτες στις ταινίες τους. Η ζωή έχει τη δική της δυναμική και αποφασίζει μόνη της για πρόσωπα και καταστάσεις που βασανίζουν τον άνθρωπο σήμερα. Οι μεγάλοι έρωτες συνήθως δεν τελειώνουν ρομαντικά, και η λάμψη, όπου υπάρχει, δε φωτίζει τις σκοτεινές πλευρές των ανθρώπων, ακόμα κι όταν πρόκειται για μια διάσημη δικηγορίνα, έναν πετυχημένο πολιτικό μηχανικό και ένα σπουδαίο τηλεπαρουσιαστή.
Όταν ένας αλκοολικός μυθομανής κομπιουτεράς συναντά στο κατώφλι της καφετζούς μια παρανοϊκή νοικοκυρά, το όνειρο αρχίζει και η ιστορία ξετυλίγεται με τη βοήθεια μιας κυνικής και πικρόχολης δημοσιογράφου. Σκάνδαλα, μεγάλοι, μικροί και ανεκπλήρωτοι έρωτες, τεστ πατρότητας, σχέσεις μέσω του Ίντερνετ και, τέλος, η αγωνιώδης προσπάθεια του ανθρώπου να εξηγήσει το ανεξήγητο της ύπαρξής του. Όλα μαζί συνθέτουν το www.απόγνωση.gr

ΚΑΦΕΣ ΜΕ ΖΑΧΑΡΗ
Μάρω Λεονάρδου
Κι αν μια σύγχρονη μάγισσα έλυνε τα προβλήματα όλου του κόσμου; Κι αν με λίγη ζάχαρη στον καφέ η ζωή μας γινόταν πιο γλυκιά; Τι θα συνέβαινε άραγε αν η απάντηση σε όλες τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες των ανθρώπων ήταν «Ναι, γίνεται»;
Το όνομά της είναι Πλουμίνα-Ζαΐρα Ζωγραφιά. Μαζί με κάποιους από τους ήρωες του Σιγά, ρε φίλε, με έναν διευθυντή ορχήστρας που σκέφτεται με νότες, έναν διάσημο συγγραφέα και μια ασήμαντη φιλόλογο προχωρά στα δύσβατα μονοπάτια του έρωτα και της ζωής, ανακαλύπτοντας τη χαμένη μαγεία των συναισθημάτων και της ανθρώπινης ύπαρξης.

Ο ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΣ ΦΡΟΪΝΤ
Μάρω Λεονάρδου
- Όταν ένας ψυχαναλυτής ερωτεύεται μια αστρολόγο, στη διάρκεια μιας πτήσης από Λονδίνο, η ζωή περιπλέκεται και για τους δυο.
Εκείνος είναι παντρεμένος, εκείνη αναζητά τον μεγάλο έρωτα. Τι είναι αυτό που θα καθορίσει την πορεία της σχέσης τους; Τα άστρα ή οι εσωτερικές σκοτεινές δυνάμεις του ασυνείδητου; Δύο κοσμοθεωρίες, αυτή που θέλει τους ανθρώπους να αποφασίζουν για τη μοίρα με τις επιλογές τους, και αυτή που λέει ότι όλα είναι προδιαγεγραμμένα στον γενέθλιο χάρτη του κάθε ανθρώπου, κονταροχτυπιούνται….


ΣΙΓΑ, ΡΕ ΦΙΛΕ!
Μάρω Λεονάρδου
Έρωτας ή σεξ; Δύο έννοιες που κονταροχτυπιούνται στη ζωή της… ολίγον αλαφροΐσκιωτης καθηγήτριας γαλλικών Θέκλας Παπαϊωάννου, με τον ίδιο τρόπο που αυτό συμβαίνει σήμερα στη ζωή των περισσότερων ανθρώπων.
Το βιβλίο θα μπορούσε να είναι η ιστορία ενός διαζυγίου ή, καλύτερα, ενός διαζυγίου και τριών γάμων. Θα μπορούσε να είναι επίσης η απάντηση κάθε σύγχρονης γυναίκας που εγκατέλειψε τα όνειρά της για έναν μεγάλο έρωτα και, όταν ο «πρίγκιπας» δεν ήρθε στο «ραντεβού», εκείνη έγινε πιο σκληρή από εκείνον που δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες της. Τότε είπε: «Σιγά, ρε φίλε! Ό,τι κάνεις μπορώ να το κάνω με την ίδια επιτυχία, ίσως και καλύτερα από σένα».

ΤΟ ΚΕΛΥΦΩΣ ΤΟΥ ΚΑΡΥΔΙΟΥ
Μάρω Λεονάρδου
- Ένα μεσαιωνικό χειρόγραφο με τίτλο Πάτερ Ημών, που γίνεται best seller…
- Mια μοναχική ψυχίατρος, που ζει με τις φαντασιώσεις της στο σήμερα και στο χθες…
- Ναΐτες ιππότες, που ζουν ανάμεσά μας, και παράλληλα σύμπαντα συνθέτουν ένα πολύπλευρο μυθιστόρημα με κεντρικό θέμα τη μετενσάρκωση.
Τελικά ζούμε μόνο μία φορά; Ή μήπως η ζωή δεν είναι παρά ένας νέος ρόλος που κάθε φορά καλούμαστε να παίξουμε με νέους όρους;

ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΟΥΤΟΠΙΑΣ
Μάρω Λεονάρδου
Στο νησί της Ουτοπίας, στα Κύθηρα, το νησί των θεών, όπως
είπαν κάποιοι, ο µύθος συναντά την πραγµατικότητα, το όνειρο µπερδεύεται µε τις παιδικές αναµνήσεις και τότε όλα είναι πιθανά.
Ένας µεγάλος σεισµός, ένα φοβερό έγκληµα, µια δυνατή αγάπη…
για όσους και όσες επιμένουν να πιστεύουν ότι μπορούν να αγγίξουν την Ουτοπία.
Πώς συναντά κανείς αυτόν τον ου-τόπο, την ουτοπία του έρωτα,
του οργασµού και της ανυπαρξίας; Είναι ένα ταξίδι δύσκολο αλλά και τόσο απλό.
Χωρίς φτιασίδια, χωρίς τεχνάσµατα ή ερωτικά κόλπα. ∆ε χρειάζεσαι καµιά βοήθεια,
καµιά ουσία.




Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΣΜΟΥ
Κωνσταντίνος Σπηλιώτης

ΣΤΟΝ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ
Κωνσταντίνος Σπηλιώτης

SOCIÉTÉ CIVILE ET SOCIÉTÉ DE L’INFORMATION LE MOUVEMENT DE L’ANTI-MONDIALISATION SUR INTERNET
Konstantinos Spiliotis
